Er du studerende, og søger du information om Roskilde Festival-gruppen til opgaver?

Her kan du finde udvalgte strategier samt oplysninger om Roskilde Festival-gruppen og Roskilde Festival.

Mia Dernoff ©

ORGANISATION

Roskilde Festival-gruppen er en samlende betegnelse for Fonden Roskilde Festival og dens datterselskab Roskilde Kulturservice A/S samt Foreningen Roskilde Festival, der står for arrangementet Roskilde Festival. 
 

Roskilde Festival-gruppens overordnede ambition er at udvikle åbne og engagerende fællesskaber, der flytter mennesker gennem musik, kunst, bæredygtighed og aktiv deltagelse.

Alle aktiviteter har samme formål:  

At støtte kulturelle og velgørende formål med særligt fokus på børn og unge.
 
Mange studerende bruger Roskilde Festival som case i opgaver og undersøgelser, og Roskilde Festival-gruppen samarbejder både med uddannelsesinstitutioner som Danmarks Tekniske Universitet og Aalborg Universitet og virksomheder. Disse samarbejder varetages af Team Student Platform og sikrer bl.a., at de enkelte undersøgelser forankres de rigtige steder i organisationen, indgåelse af aftaler, sikring af kvalitet og opfølgning på resultater. 

Har du spørgsmål? 

Send os en mail på info@roskilde-festival.dkinfo@roskilde-festival.dk

Jonas Jessen Hansen ©

FAKTA OM ROSKILDE FESTIVAL

Der var cirka 130.000 deltagere på Roskilde Festival 2018, hvilket gjorde den til Danmarks fjerdestørste by målt i indbyggertal.

I 2018 fyldte festivalområdet cirka 2.500.000 m², hvilket svarer til cirka 350 fodboldbaner.

Ca. 60 % af publikum ankommer til festivalen med toget. Roskilde Festival fik egen togstation i 1995. 

184 kunstnere fra over 30 lande spillede på Roskilde Festival 2018.

I 2018 var der otte scener: Apollo, Arena, Avalon, Countdown, Gloria, Orange Scene, Pavilion og Rising.

Gennemsnitsalderen for publikum er 24 år.

Kønsfordelingen lå i 2018 på 52 % kvinder og 47 % mænd. 1 % af deltagerne definerer sig selv som ikke-binære. 48 % af publikum var singler i 2018.

Billetterne er solgt i 67 forskellige lande.

21 % af publikum var på Roskilde Festival for første gang i 2018.

Den officielle mobil-app havde 135.000 aktive brugere, som i alt streamede over 2.100.000 sange. I gennemsnit tilbragte brugerne 32 minutter på app'en i løbet af festivalen.

90 % af publikum siger, at de i løbet af festivalen har lyttet til musik, som de ikke kendte i forvejen.